Poznaj szczegóły funkcjonowania programu Pogotowie Studenckie

Najczęściej zadawane pytania

Zależy nam na tym, aby każdy student miał dostęp do bezpłatnych porad lekarskich. Dlatego stworzyliśmy projekt, który działa w ramach umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia i umożliwia bezpłatną konsultację z wykwalifikowanymi lekarzami. Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, aby ułatwić Ci korzystanie z naszych usług. Dowiesz się, jak skorzystać z poradnictwa online, jakie usługi świadczymy i wiele więcej. Przeczytaj poniższe odpowiedzi, aby lepiej poznać naszą działalność i uzyskać pomoc w razie potrzeby.

Pogotowie Studenckie jest platformą łączącą pacjenta z przychodnią podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). Dzięki nam, szybko i wygodnie umówisz wizytę lekarską, przedłużysz receptę, czy skonsultujesz swój problem z lekarzem.

Wszystko bezpłatnie z poziomu swojego telefonu. Niezależnie od tego, gdzie aktualnie przebywasz. Wygodne prawda?

Wystarczy napisać do nas z ulubionego komunikatora i już. Resztą zajmiemy się my. Bez dodatkowych aplikacji, loginów i haseł.

Tutaj znajdziesz wszelkie możliwe formy kontaktu z nami: https://teledoctor.pl/kontakt/

Wszystkie nasze usługi medyczne są bezpłatne, ponieważ przychodnie, z którymi współpracujemy, posiadają podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia, dzięki czemu każda ubezpieczona w Polsce osoba, może korzystać z ich usług zupełnie za darmo.

Aby móc korzystać bezpłatnie z naszych usług medycznych, należy wypełnić i podpisać deklaracje wyboru przychodni, lekarza i pielęgniarki – czyli wybrać nas jako swoją podstawową przychodnię. W Polsce każdy pacjent może być przypisany tylko do jednej placówki medycznej, dlatego wybierając nas, automatycznie przestajesz być pacjentem starej przychodni.

Zapisać się do naszej możesz online, wypełniając krótki formularz i podpisując go elektronicznie przez swój bank lub e-Puap’em. Zajmuje to dosłownie chwilę. Tutaj znajdziesz wszelkie informacje i instrukcje: https://teledoctor.pl/deklaracja/

Zmiany przychodni i lekarza można dokonać dwa razy w ciągu roku kalendarzowego. Limit ten nie obowiązuje jednak w sytuacji, gdy zmieniasz adres zamieszkania (choćby na akademik), czy ze względu na to, że Twój dotychczasowy lekarz zmienił miejsce pracy.

Najlepiej skorzystaj ze swojego ulubionego komunikatora i po prostu do nas napisz. Obsługujemy zarówno Messengera, WhatsAppa, Vibera, jak i sms oraz tradycyjne połączenia telefoniczne.
Tutaj znajdziesz wszelkie możliwe formy kontaktu z nami: https://teledoctor.pl/kontakt/

Większość Twoich problemów medycznych jesteśmy w stanie rozwiązać online, podczas konsultacji medycznej lub teleporady. Będąc naszym pacjentem, możesz bezpłatnie, z poziomu swojego telefonu, niezależnie od tego, gdzie aktualnie przebywasz:

  • umówić wizytę lekarską
  • umówić teleporadę
  • skonsultować online swój problem medyczny
  • otrzymać kod erecepty, w tym przedłużenie recepty
  • otrzymać eskierowanie do specjalisty i/lub szpitala
  • wykonać badania diagnostyczne (krew i mocz)
  • wykonać badania obrazowe (RTG, USG, EKG)
  • …i wiele więcej

Badania diagnostyczne, w tym laboratoryjne (krew i mocz) oraz obrazowe (USG, RTG, EKG) możesz wykonać bezpłatnie w kilkudziesięciu punktach na terenie całej Polski.

Oczywiście. Wszystkie nasze usługi pozostają dla Ciebie bezpłatne. Nie zmienia się również ich zakres.

Absolutnie nic. Wszystkie nasze usługi medyczne są bezpłatne, ponieważ przychodnie, z którymi współpracujemy, posiadają podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia, dzięki czemu każda ubezpieczona w Polsce osoba, może korzystać z ich usług zupełnie za darmo.

Jeżeli nie masz pewności, czy masz ubezpieczenie, wystarczy że do nas napiszesz. Wszystko sprawdzimy oraz podpowiemy, co zrobić jeśli ubezpieczenia by nie było w danej chwili. Tak, czy inaczej na pewno otrzymasz od nas pomoc medyczną.

Napisz do nas lub zadzwoń. Nasi konsultanci zbiorą wstępny wywiad i umówią odpowiednio teleporadę lub wizytę osobistą.

Najlepiej skorzystaj ze swojego ulubionego komunikatora. Obsługujemy zarówno Messengera, WhatsAppa, Vibera, jak i sms oraz tradycyjne połączenia telefoniczne.

Wszystkie nasze usługi medyczne są bezpłatne, ponieważ przychodnie, z którymi współpracujemy, posiadają podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia, dzięki czemu każda ubezpieczona w Polsce osoba, może korzystać z ich usług zupełnie za darmo.

Jeżeli nie masz pewności, czy masz ubezpieczenie, wystarczy że do nas napiszesz. Wszystko sprawdzimy oraz podpowiemy, co zrobić jeśli ubezpieczenia by nie było w danej chwili. Tak, czy inaczej na pewno otrzymasz od nas pomoc medyczną.

Tak, jeżeli masz status osoby ubezpieczonej w Polsce. Taki status ma osoba np. pracująca, od której umowy odprowadzane są składki ZUS lub kiedy samodzielnie odprowadzasz je do Narodowego Funduszu Zdrowia.

Jeżeli nie masz pewności, czy masz ubezpieczenie, wystarczy że do nas napiszesz. Wszystko sprawdzimy oraz podpowiemy, co zrobić jeśli ubezpieczenia by nie było w danej chwili. Tak, czy inaczej na pewno otrzymasz od nas pomoc medyczną.

Do wykonania badań laboratoryjnych, niezbędne jest skierowanie. Otrzymasz je od naszego lekarza podczas teleporady lub wizyty osobistej. Skierowanie możesz zrealizować we wszystkich punktach pobrań firmy Diagnostyka, na terenie całej Polski.

Tutaj znajdziesz wyszukiwarkę laboratoriów: https://diag.pl/katalogi/placowki/

Poniżej przedstawiamy szczegółowy zakres badań, które możemy Ci bezpłatnie zlecić:

Badania hematologiczne:

  • morfologia krwi obwodowej z płytkami krwi,
  • morfologia krwi obwodowej z wzorem odsetkowym i płytkami krwi,
  • retykulocyty,
  • odczyn opadania krwinek czerwonych (OB).

Badania biochemiczne i immunochemiczne w surowicy krwi:

  • morfologia krwi obwodowej z płytkami krwi,
  • morfologia krwi obwodowej z wzorem odsetkowym i płytkami krwi,
  • retykulocyty,
  • odczyn opadania krwinek czerwonych (OB).
  • sód,
  • potas,
  • wapń zjonizowany,
  • żelazo,
  • żelazo – całkowita zdolność wiązania (TIBC),
  • stężenie transferyny,
  • stężenie hemoglobiny glikowanej (HbA1c),
  • mocznik,
  • kreatynina,
  • glukoza,
  • test obciążenia glukozą,
  • białko całkowite,
  • proteinogram,
  • albumina,
  • białko C-reaktywne (CRP),
  • kwas moczowy,
  • cholesterol całkowity,
  • cholesterol-HDL,
  • cholesterol-LDL,
  • triglicerydy (TG),
  • bilirubina całkowita,
  • bilirubina bezpośrednia,
  • fosfataza alkaliczna (ALP),
  • aminotransferaza asparaginianowa (AST),
  • aminotransferaza alaninowa (ALT),
  • gammaglutamylotranspeptydaza (GGTP),
  • amylaza,
  • kinaza kreatynowa (CK),
  • fosfataza kwaśna całkowita (ACP),
  • czynnik reumatoidalny (RF),
  • miano antystreptolizyn O (ASO),
  • hormon tyreotropowy (TSH),
  • antygen HBs-AgHBs,
  • VDRL,
  • FT3,
  • FT4,
  • PSA – Antygen swoisty dla stercza całkowity,
  • ferrytyna,
  • witamina B12,
  • kwas foliowy,
  • anty-CCP,
  • CRP – szybki test ilościowy (dzieci do ukończenia 6. roku życia),
  • przeciwciała anty-HCV.

Badania moczu:

  • ogólne badanie moczu z oceną właściwości fizycznych, chemicznych oraz oceną mikroskopową osadu,
  • ilościowe oznaczanie białka,
  • ilościowe oznaczanie glukozy,
  • ilościowe oznaczanie wapnia,
  • ilościowe oznaczanie amylazy.

Badania kału:

  • badanie ogólne,
  • pasożyty,
  • krew utajona – metodą immunochemiczną,
  • antygen H. pylori w kale.

Badania układu krzepnięcia:

  • wskaźnik protrombinowy (INR),
  • czas kaolinowo-kefalinowy (APTT),
  • fibrynogen.

Badania mikrobiologiczne:

  • posiew moczu z antybiogramem,
  • posiew wymazu z gardła z antybiogramem,
  • posiew kału w kierunku pałeczek Salmonella i Shigella,
  • Strep-test.

Do wykonania badań obrazowych, niezbędne jest skierowanie. Otrzymasz je od naszego lekarza podczas teleporady lub wizyty osobistej. Skierowanie możesz zrealizować we wskazanych przez nas poradniach specjalistycznych na terenie całej Polski.

Poniżej przedstawiamy szczegółowy zakres badań, które możemy Ci bezpłatnie zlecić:

  • Badanie elektrokardiograficzne (EKG) w spoczynku
  • Badanie ultrasonograficzne (USG):
  • USG tarczycy i przytarczyc,
  • USG ślinianek,
  • USG nerek, moczowodów, pęcherza moczowego,
  • USG brzucha i przestrzeni zaotrzewnowej, w tym wstępnej oceny gruczołu krokowego,
  • USG obwodowych węzłów chłonnych.
  • Spirometria

Zdjęcia radiologiczne:

  • zdjęcie klatki piersiowej w projekcji AP i bocznej,
  • zdjęcia kostne – w przypadku kręgosłupa, kończyn i miednicy w projekcji AP i bocznej:                    zdjęcie czaszki,
  • zdjęcie zatok,
  • zdjęcie przeglądowe jamy brzusznej.

Poza badaniami wymienionymi powyżej, lekarz POZ może kierować pacjentów także na bezpłatne badania endoskopowe: gastroskopię i kolonoskopię.

W zależności od powodu braku ubezpieczenia zastosujemy odpowiednią procedurę działania. Najlepiej napisz do nas lub zadzwoń. Wspólnie ustalimy, co możemy zrobić, aby Ci pomóc.

Najczęstszą przyczyną jest fakt podjęcia pracy (nawet na weekend) lub jej zmiana. Każdorazowa umowa zlecenie, czy nawet o dzieło, powoduje, że z jej końcem przestajesz być osobą ubezpieczoną.

Należy wtedy albo zgłosić się do uczelni, aby objęła jeszcze raz ubezpieczeniem, albo rodzic w pracy musi jeszcze raz dopisać do swojego ubezpieczenia. Przyczyn oczywiście może wiele, dlatego najlepiej napisz do nas lub zadzwoń. Wspólnie ustalimy, co możemy zrobić, aby Ci pomóc.

Skontaktuj się z nami i napisz, jaki lek jest Ci potrzebny. Większość recept możemy wypisać od ręki, są jednak takie, gdzie będziemy potrzebowali więcej informacji i/lub dokumentów.

Antykoncepcja:

Jeśli zapomniałaś zabrać ze sobą leków na wyjazd lub po prostu się one kończą, a wizyta u ginekologa wyznaczona jest na późniejszy termin, to w takiej sytuacji jednorazowo możemy pomóc bez najmniejszego problemu. Lekarz POZ może przedłużyć receptę.

Abyśmy mogli bez problemu przedłużać Ci cyklicznie receptę antykoncepcyjną, przy najbliższej wizycie u ginekologa, poproś o zlecenie na leki dla lekarza POZ i wyślij do nas zdjęcie lub skan. Od tego momentu, wystarczy, że napiszesz do nas, że potrzebujesz receptę i w ciągu kilku minut otrzymasz kod.

Leki specjalistyczne:

Jeżeli leczysz się specjalistycznie i przyjmujesz na stałe leki, pamiętaj o przesłaniu do nas dokumentacji medycznej i/lub zlecenia na leki od specjalisty. O ile jednorazowo będziemy mogli pomóc bez tych dokumentów, to docelowo może to być problem. Zwłaszcza przy lekach sterydowych, nasennych, narkotycznych itp. Poza tym bez dokumentacji potwierdzającej diagnozę, w większości przypadków nie będziemy mogli wypisać recepty z należną refundacją.
Reasumując, jeżeli wizyta u specjalisty zaplanowana jest na odległy termin, a tobie kończą się leki, napisz do nas. Jednorazowo na pewno pomożemy. Następnie przy najbliższej okazji uzupełnimy dokumentację i od tego momentu, wystarczy, że napiszesz do nas, że potrzebujesz receptę i za chwilę otrzymasz kod.

Skierowanie do specjalisty otrzymasz od nas online lub podczas rozmowy z lekarzem. Należy jednak pamiętać, że przed wystawieniem skierowania lekarz musi przeprowadzić wywiad, czyli w większości przypadków niezbędna będzie po prostu teleporada. Wynika to z faktu, że np. skierowanie do poradni dermatologicznej wymaga ustalenia konkretnego kodu schorzenia (trądzik, zmiana skórna, łuszczyca, czy inne).
Są poradnie, do których otrzymasz skierowanie bez konieczności rozmowy z lekarzem. W sytuacji, gdy nosisz okulary i badasz się kontrolnie co roku, wystarczy że do nas napiszesz i za chwilę otrzymasz kod skierowania.

Pamiętaj! Do ginekologa, stomatologa i psychiatry, skierowanie nie jest potrzebne!

Napisz do nas lub zadzwoń. Opisz krótko swój problem i zostaw resztę nam.

Najlepiej skorzystaj ze swojego ulubionego komunikatora. Obsługujemy zarówno Messengera, WhatsAppa, Vibera, jak i sms oraz tradycyjne połączenia telefoniczne.

Nie. System polskiej służby zdrowia działa tak, że każda osoba może być przypisana tylko do jednej przychodni POZ. Jeden pesel = jedna przychodnia.

Wypełniając deklarację u nas, automatycznie stajesz się naszym pacjentem i przestajesz być pacjentem w starej przychodni.

Jeżeli chorujesz przewlekle lub leczysz się specjalistycznie, przeczytaj koniecznie temat o przedłużaniu recept na leki przyjmowanych na stałe (pkt. 18) oraz o dokumentacji medycznej (pkt. 17)!

Jeśli zmieniasz przychodnię, a co za tym idzie, lekarza POZ pamiętaj, że Twoja dokumentacja medyczna nie przechodzi automatycznie za Tobą do nowej poradni. Dlatego, jeżeli leczysz się przewlekle, warto pobrać historię wizyt ze swojego konta na www.pacjent.gov.pl i przesłać ją do nas. Ułatwi to nam dalszą diagnostykę i usprawni proces leczenia.

Jeżeli chorujesz przewlekle lub leczysz się specjalistycznie, przeczytaj koniecznie temat o przedłużaniu recept na leki przyjmowanych na stałe (pkt. 18)

W tym wypadku, pamiętaj o przesłaniu do nas dokumentacji medycznej i/lub zlecenia na leki od specjalisty. O ile jednorazowo będziemy mogli pomóc bez tych dokumentów, to docelowo może to być problem. Zwłaszcza przy lekach sterydowych, nasennych, narkotycznych itp. Poza tym bez dokumentacji potwierdzającej diagnozę, w większości przypadków nie będziemy mogli wypisać recepty z należną refundacją.

Reasumując, jeżeli wizyta u specjalisty zaplanowana jest na odległy termin, a tobie kończą się leki, napisz do nas. Jednorazowo na pewno pomożemy. Następnie przy najbliższej okazji uzupełnimy dokumentację i od tego momentu, wystarczy, że napiszesz do nas, że potrzebujesz receptę i za chwilę otrzymasz kod.

Jeśli zapomniałaś zabrać ze sobą leków na wyjazd lub po prostu się one kończą, a wizyta u ginekologa wyznaczona jest na późniejszy termin, to w takiej sytuacji jednorazowo możemy pomóc bez najmniejszego problemu. Lekarz POZ może przedłużyć receptę.

Abyśmy mogli bez problemu przedłużać Ci cyklicznie receptę antykoncepcyjną, przy najbliższej wizycie u ginekologa, poproś o zlecenie na leki dla lekarza POZ i wyślij do nas zdjęcie lub skan. Od tego momentu, wystarczy, że napiszesz do nas, że potrzebujesz receptę i w ciągu kilku minut otrzymasz kod.

Pamiętaj! Lekarz POZ nie może włączać leczenia antykoncepcyjnego. Czyli przedłuży receptę na leczenie już trwające, ustawione przez ginekologa ale nie wypisze recepty jeżeli masz dwuletnią przerwę w przyjmowaniu leków i chcesz wrócić do terapii. Wtedy należy skontaktować się z lekarzem specjalistą.

Jeżeli nie masz problemu, by do nas o tym napisać, skorzystaj ze swojego ulubionego komunikatora i po prostu napisz lub zadzwoń. Odpowiemy nawet na najtrudniejsze pytanie. Obsługujemy zarówno Messengera, WhatsAppa, Vibera, jak i sms i tradycyjne połączenia telefoniczne.

Jeżeli sprawa jest intymna lub nie chcesz o niej pisać, ani rozmawiać przez telefon, zawsze możesz umówić się na wizytę stacjonarną w jednej z naszych placówek i porozmawiać z lekarzem w cztery oczy.

Pamiętaj! Umawiając wizytę lekarską nie masz obowiązku podawania przyczyny konieczności jej umówienia. Każda rozmowa z lekarzem jest poufna i objęta tajemnicą lekarską!

Specjalizujemy się w podstawowej opiece zdrowotnej, czyli znajdziesz u nas takich lekarzy jak: internista, pediatra, lekarz medycyny rodzinnej.